Vissza a főoldalra (katalógus)
A Zugspitze három izgalmas kötélpályát ígér az oda látogatóknak. Mi ebből kettőt tudtunk használni. A harmadik Ausztriából jön fel a csúcs osztrák oldalára, ez a Tiroler Zugspitzbahn. Mi a másik kettővel foglalkozunk. Ha fogaskerekűvel érkezünk a Zugspitze platóra, onnan még fel kell jutni a csúcsra. Erre szolgál a Gletscherbahn (a gleccser a felvonó alatt található, a hótól nemigen látszik). Ennek ára benne van a Zugspitze jegy árában, ráadásul többször is lehet használni, nincs korlátozva az utazás száma.
Először egy videót mutatok be, ez a teljes közlekedési rendszert bemutatja a Zugspitze-re, nem szedtem szét a kötélpályák miatt (így talán még érdekesebb).
1. a Gletscherbahn: az a Paltóról megy fel a csúcsra, kb 10 percenként jár.
Ez az Eibsee partjáról indul, árban benne van a Zugspitze körtúra árában (vagyis lehet vonattal felmenni a csúcsra, onnan lejönni ezzel a kabinos felvonóval, majd átszállva vonatra, visszatérni a kiinduló állomásra, vagy eleve innen indulni (hatalmas parkoló van itt).
Ha elolvassuk a hivatalos kiadványokat, akkor látjuk, hogy ez a kötélpálya három világcsúccsal is büszkélkedik:
- a./ a világ legnagyobb acélszerkezetes tartópillére 127 m magas
. b./ egy szakaszban a világ legnagyobb szintkülönbségét gyűri le: 1945 m
- c./ itt található a világ leghosszabb szabad oszlopköze is: 3213 m
(ha helyesen értelmezzük a fentieket, akkor 3213 m hossz alatt küzdjük le az 1945 m szintkülönbséget)
már csak ezek miatt is érdemes legalább az egyik irányba igénybe venni!!
- az Eibsee-i alsó állomás
Vissza a főoldalra (katalógus)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése